Mijn eerste week Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lisette - WaarBenJij.nu Mijn eerste week Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lisette - WaarBenJij.nu

Mijn eerste week Sydney!

Blijf op de hoogte en volg Lisette

08 Maart 2015 | Australië, Sydney

Daar ben ik dan! Na een goede week in Sydney is hier dan mijn eerste reisverslag! Na een hele lange maar verder prima reis kwam ik ruim een week geleden op vrijdagavond in Sydney aan. Na ingecheckt te hebben ben ik gelijk gaan slapen, wat overigens voor geen meter lukte omdat mijn hele ritme van slag was en er dronken mensen de kamer binnen kwamen. Zaterdag bleken die dronken mensen eigenlijk heel leuk en dus ben ik samen met hun mijn eerste wandelingetje door Sydney gaan doen. In de middag ontmoette ik de eerste van mijn UltimateOz groep. Callum, Engels en nu al een goede vriend van me. We besloten om samen ergens wat te eten te halen en dan de zonsondergang te zien bij het Sydney Opera House en de beroemde Harbour Bridge. Super mooi om te zien! Op zondag zijn we samen maar gelijk door gegaan met sightseeing en zijn we naar het beroemde Bondi Beach gegaan. Heerlijk in de zon gelegen en gezwommen! Toen we voor een rondje over t strand gingen werd ik door een groep Aziaten al aangezien voor een echte Aussie want ze wilden met me op de foto haha! Het waren in elk geval twee leuke en relaxte eerste dagen in Sydney. Op maandag begon mijn introductieweek. We waren in totaal met 30 man. Een hele grote maar ook leuke groep! Het is altijd grappig om te zien hoe je gelijk met een paar mensen een hele leuke connectie hebt. Het is een ideale manier om heel veel vrienden te maken. Op maandag zijn we na een infosessie voor een wandeling door de stad gegaan. In de avond hadden we welkomst eten en drinken. Op dinsdag zijn we met een catamaran door de haven gaan varen waarna we uiteindelijk zijn aangemeerd bij een heel klein strandje. Het was een heerlijke boottocht en t strand en t water was super :) Dus met zn allen hoppaaa van de boot springen en naar t strand zwemmen. Vervolgens weer terug naar de boot gezwommen en genoten van een barbeque. Op woensdag hadden we nog een infosessie om daarna te vertrekken naar Basecamp. Een goede 3 uur rijden richting Tomaree National Park. Daar aangekomen bleken we lekker primitief in een tent te slapen en de eerste gigantische spinnen waren al gespot... We zullen het er maar op houden dat het bij het Australische leven hoort. Vlakbij was een strand waar we in de avond heerlijk hebben gezeten met een kampvuur. Verder vooral met elkaar praten, genieten, lol hebben en elkaar beter leren kennen. De volgende dag zijn we in de vroege morgen op pad gegaan om te gaan sandboarden. Op een soort snowboard keihard de zandduinen afgaan. Super leuk om te doen! Daarna zijn we voor een lange, steile en vrij pittige klim in het National Park gegaan. Maar het uitzicht was het waard! Wat mooi om te zien! De dag daarna zijn we voor een cruise gegaan en zijn we terug gereden naar Sydney. Het was alweer vrijdag! Dit weekend heeft zich vooral gekenmerkt door wandelingen langs de kust, relaxen op het strand, proberen de gigantische golven te bedwingen en lekker rustig aan doen. Vanavond ga ik alweer mijn spullen pakken en wel om de volgende reden.. Ik ga morgen op een 5daagse surfkamp!! :D super veel zin in!! Nog een week lang genieten en uiteraard de Australische surfing lifestyle verder oppikken. Ik zal mijn best doen na de surfweek zsm een verslag erover aan te leveren.. Ik zal me dan echter ook met de serieuze zaken moeten gaan bezig houden.. Werk en een flat vinden! Maar daar ga ik nu nog niet aan denken.. Eerst nog maar een week genieten :

  • 09 Maart 2015 - 10:32

    Jf.andriesse:

    lieve lisette
    Hartelijk dank voor je reisverslag via je vader heel leuk om met je mee te reisen per email,tot de nextone kus oma.

  • 09 Maart 2015 - 10:54

    Jfandriesse:

    lieve ltsette
    hartelijk dank voor je reisverslag dat ik krijg via papa geniet er van.houd je goed !liefs oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisette

Hallo allemaal! Al backpackend door Australië zal ik hier voor iedereen die het wilt lezen mijn avonturen bijhouden :) Nu hopen dat ik het ook echt volhoud.. hihi! Hoop dat jullie zo een beetje kunnen meegenieten van alle avonturen! :D

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 2626

Voorgaande reizen:

26 Februari 2015 - 26 Februari 2016

Australië!

Landen bezocht: